Dimana Letak Cantiknya Seorang Wanita?

Letak Cantiknya Seorang Wanita - Halo sahabat Michaell Blog, kali ini saya kembali hadir untuk menyempatkan menulis sebuah artikel di sini. Oke kali ini saya akan membahas mengenai Dimana Letaknya Cantiknya Seorang Wanita? Nah penasaran kan dengan postingan kali ini. Mari simak terus postingan saya kali ini ya...

"Aku tidak cantik, oleh karena itu tiada orang yang mau kenal dengan saya. Ini adalah saya, cantik, putih, bersih tiada jerawat mungkin itu sebabnya banyak pria yang suka dengan saya" Betulkah begitu? Adakah lelaki hanya jatuh hati kepada wanita yang cantik, dan berparas saja?

Sebenarnya;
Wanita yang cantik,
Bukanlah si pemilik wajah indah,
Bukanlah si pemilik pipi merah,
Bukanlah si pemilik hidung mancung,
Bukanlah kerana indahnya persalinan,
Bukanlah kerana mahalnya hijab,
Tetapi!

Kecantikan seorang wanita ialah terletak sejauh mana ia dapat  menahan(menjaga) malunya, sementara kegagahan seorang lelaki ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) marahnya. Selain kerana ketepatan amalan, segala ibadah akan sia-sia tanpa nama dan pengkuan dari Allah dan Rasulnya.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Deepfreeze dan Undeepfreeze 7 Full